
The University of KwaZulu-Natal
Master of Business Administration (MBA)CZAS TRWANIA
2 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Niepełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
30 Sep 2025
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Feb 2026
CZESNE
USD 9150 / per year
FORMACIE STUDIÓW
Nauka na odległość
Wstęp
Uzyskanie tytułu MBA jest słusznie postrzegane jako krok w kierunku wyższych stanowisk kierowniczych. Profesjonalne stopnie naukowe opierają się na doświadczeniu i rozwijają umiejętność podejmowania decyzji biznesowych. Poznajesz szerokie perspektywy praktyki w dyscyplinach, których być może nigdy wcześniej nie studiowałeś.
Co MBA może zrobić dla Ciebie?
Zrozumienie przepływu operacyjnego przedsiębiorstw sektora prywatnego, publicznego i trzeciego sektora jest domeną profesjonalistów MBA. Można oczekiwać, że będziesz przewodniczył koordynacji funkcji biznesowych, kierując koordynacją kapitałów i osiąganiem konkurencyjnych kompetencji biznesowych, które umożliwiają zróżnicowane pozycjonowanie strategiczne i wyróżniające się wyniki rynkowe.
Poświęć jednak trochę czasu na zastanowienie się, dlaczego MBA może być wymogiem kwalifikacyjnym na wyższe stanowisko. Czy może być tak, że pracodawcy chcą obsadzać wyższe stanowiska pracownikami z wyższymi umiejętnościami? I czy nie wydaje ci się, że rygor profesjonalnego stopnia naukowego, z towarzyszącymi mu dylematami związanymi z równowagą między pracą a studiami, buduje wytrzymałość, dyskrecję i zdecydowanie? Cechy pożądane u menedżera wyższego szczebla odpowiedzialnego za podejmowanie trudnych, opartych na dowodach decyzji.
Innymi słowy, studia MBA nie są automatyczną przepustką do wielkości - to kamień milowy i dynamiczny statek. Praca włożona w rozwijanie sieci kontaktów, rozwijanie dyplomacji i umiejętności zarządzania konfliktami, żonglowanie terminami i osobowościami, będzie napędzać ten statek, aby osiągnąć swoje cele zawodowe.
Zastanów się, czy chcesz rozwinąć profesjonalną sieć kontaktów; ustalić uprawnienia do stanowisk kierowniczych, dla których profesjonalny stopień MBA jest poszukiwanym wymogiem kwalifikacyjnym; o tym, czy chcesz rozwinąć umiejętność podejmowania decyzji opartych na dowodach, dzięki czemu Twoja atrakcyjność dla pracodawców będzie znacznie większa. Kluczowi interesariusze chcą decydentów, którzy mogą prowadzić dochodzenia i popierać swoje decyzje dowodami.
Być może instynkt podpowiada ci, że założenie własnego imperium biznesowego jest właściwą drogą! Być może - możesz być wyjątkowo innowacyjnym myślicielem ze zrozumieniem rynków, a jeśli tak, najlepszym sposobem na sprawdzenie swojego myślenia jest przetestowanie go w programie MBA. Program nauczania pozwoli ci opracować biznesplan i sformułować model finansowania z lepszym zrozumieniem, jak podejść do sponsorów.
Galeria
Program
Podejmujesz osiem modułów w pierwszym roku i dwa moduły w pierwszym semestrze drugiego roku. Jeden z tych dwóch modułów jest wybierany z ograniczonej liczby opcji: możesz skupić się na strategii finansowej, z Investment and Portfolio Management, lub możesz wybrać Innovation and Entrepreneurship. Martwisz się, że nigdy wcześniej nie studiowałeś finansów? Przestań się martwić – zostaniesz poprowadzony przez schemat, według którego rejestrujemy rentowność i wartość netto biznesu w pierwszym module pierwszego roku, Financial Reporting and Analysis.
Sprawozdawczość finansowa i analiza
Celem tego modułu jest zapewnienie studentom wiedzy i zrozumienia formularzy sprawozdawczości finansowej, analizy i oceny sprawozdań finansowych w celu podejmowania decyzji. Poprzez śledzenie antropologicznych korzeni przedsiębiorstwa zostaniesz wprowadzony do konfliktów biznesowych i odpowiadających im mechanizmów regulacyjnych nałożonych na przedsiębiorstwa w celu ograniczenia uprzedzeń interesariuszy. Nauczysz się różnicować przychody, wydatki i rentowność, a także kapitał własny, zobowiązania i aktywa. Umożliwia to przeprowadzenie dokładnej analizy finansowej sprawozdań finansowych przedsiębiorstwa na poziomie wystarczającym do sensownego skomentowania wyników podmiotu w czasie. Rozważysz również czynniki napędzające raportowanie „wyników społecznych” przedsiębiorstwa, argumentując związek między raportowaniem społecznym przedsiębiorstwa, nastrojami interesariuszy i dynamiką czynników niefinansowych wpływających na wyniki biznesowe. Ma to na celu zapewnienie bardziej holistycznego poglądu na atrakcyjność inwestycyjną podmiotu dla akcjonariuszy.
Ekonomia zarządzania
Podejmowanie decyzji w oparciu o dowody na wyższych szczeblach zarządzania przedsiębiorstwem wymaga zrozumienia współzależności między tworzeniem i konsumpcją bogactwa a polityką, polityką i biznesem. Siły ekonomiczne napędzają systemy społeczne na poziomie konsumentów i przedsiębiorstw. Ten moduł ma na celu nauczenie Cię, jak używać makroekonomicznych pojęć i narzędzi do mierzenia wyników gospodarki, jednocześnie ucząc się, jak używać mikroekonomicznych pojęć i narzędzi do mierzenia wyników rynków. Wyposażony w ten sposób będziesz w stanie używać ekonomicznych pojęć i narzędzi do poprawy podejmowania decyzji oraz wyników i rentowności jednostek biznesowych.
Badania jakościowe i ilościowe
Przyjęcie technologii informatycznych i komunikacyjnych oraz rozwój sieci i sieci wewnątrzfirmowych, być może szczególnie, doprowadziły do eksplozywnego wzrostu wolumenu i złożoności punktów danych biznesowych przechowywanych w bazach danych firm. Coraz powszechniejsza praktyka eksploracji danych przedsiębiorstwa, wydobywanie znaczącej wiedzy z dużych wolumenów danych znajdujących się w tych bazach danych przedsiębiorstwa, oznacza, że menedżerowie muszą być kompetentni w ocenie wielu zmiennych, które należy wziąć pod uwagę przy każdej decyzji biznesowej. Ten moduł przeprowadzi Cię przez definiowanie problemów biznesowych, konceptualizację rozwiązań biznesowych i opracowywanie metod gromadzenia, oceny i analizy danych w celu uzyskania obronnego wniosku, a tym samym świadomej decyzji biznesowej. W kontekście biznesu, a tutaj w Graduate School of Business and Leadership, badania, które promujemy, to takie, które kładą nacisk na praktyczne rozwiązywanie problemów biznesowych.
Przywództwo
Punktem zapalnym w zarządzaniu biznesem jest rola przywództwa w stosunku do zarządzania. Myślenie zakłada, że przedsiębiorczość założycieli, jednoznacznie liderów biznesowych, musi ustąpić miejsca biurokratycznej praktyce zarządzania administracyjnego, zwłaszcza w miarę rozwoju firm. Odpowiednio ośmieleni, profesjonalni menedżerowie wpajają kulturę profesjonalnego zarządzania – ale w tym procesie przywództwo, które napędzało wzrost firmy, może zostać przesłonięte, a jak mówi Merson, te w innym przypadku dobrze zarządzane przedsiębiorstwa „stają się kolejnym nadmiernie zarządzanym, niedostatecznie zainspirowanym, średnim wiekiem biznesem na ścieżce ślizgowej do historii”. Ten moduł wprowadza Cię na ścieżkę krytycznego myślenia o przywództwie biznesowym – rozważając rolę przywództwa w ułatwianiu procesów grupowych, a także jako katalizatora uczenia się i rozwoju organizacyjnego.
Marketing strategiczny
Strategia biznesowa nie może odnieść sukcesu, jeśli nie zostanie wykonana. Kluczowym elementem wykonania strategii biznesowej jest strategia marketingowa. Podczas gdy strategia biznesowa wyznacza pożądaną trajektorię firmy, strategia marketingowa określa cele. Wyjaśnia, na jakie rynki celować, jakie produkty i usługi oferować oraz jak ustalać ceny i promować je w celu optymalnego wzrostu rynku i udziału. Strategiczny marketing przekłada strategiczne cele biznesowe na docelowy udział w rynku. Udzielamy wskazówek dotyczących strategicznych celów marketingowych, takich jak przyciąganie potencjalnych klientów i budowanie zaangażowania z tymi potencjalnymi klientami. Zaangażowani potencjalni klienci reprezentują okazję dla klienta – rozwój udziału w rynku. Ponadto, zawarcie umowy z klientami uruchamia łańcuchy wpływu, a te łańcuchy wpływu reprezentują dalsze perspektywy.
Finanse korporacyjne i podejmowanie decyzji
Celem modułu jest rozwinięcie umiejętności niezbędnych do oceny głównych strategicznych i inwestycyjnych decyzji korporacji z perspektywy finansowej oraz tego, w jaki sposób menedżerowie mogą tworzyć wartość poprzez decydowanie o optymalnych źródłach finansowania, jak inwestować te fundusze i skutecznie zarządzać ryzykiem finansowym. Zostaniesz poprowadzony przez analizę głównych decyzji finansowych podejmowanych w organizacjach: budżetowanie kapitałowe, struktura kapitałowa i zarządzanie kapitałem obrotowym. Moduł bada również, z perspektywy menedżerskiej, aspekty pomiaru wyników i projektowania i użytkowania systemów kontroli zarządzania, w tym narzędzia używane przez księgowych i głównych kontrolerów finansowych (analiza kosztów, analiza ryzyka, budżetowanie i karty wyników) oraz znaczenie tych narzędzi dla podejmowania decyzji. Ponadto, kładzie się nacisk na fuzje i przejęcia, informacje przekazywane przez decyzje finansowe oraz to, w jaki sposób zachęty menedżerskie wpływają na decyzje finansowe.
Zarządzanie kapitałem ludzkim
Po raz pierwszy zaczęliśmy myśleć o zasobach ludzkich jako o kapitale ludzkim na fali rewolucji komputerowej lat 50. i 60. Możesz to postrzegać jako początki naszych pojęć pracowników wiedzy! Rewolucja procesów biznesowych w latach 90., na fali rewolucji wywołanej przez globalne sieci, nadała nowy nacisk na relacje między menedżerami biznesowymi i profesjonalnymi. Najlepsze prace zawsze miały być wykonywane przez najlepszych praktyków kapitału ludzkiego! Ten moduł poprowadzi Cię przez współczesną teorię i praktykę systemów informacji o zasobach ludzkich i śledzenia cyklu życia pracownika wraz z dostarczaniem usług HR i zaangażowaniem pracowników. Do tego dodajemy współczesne rozumienie zarządzania talentami, obejmujące pozyskiwanie talentów i zoptymalizowane zarządzanie siłą roboczą. Nadrzędnym celem jest wyposażenie Cię w zrozumienie roli kapitału ludzkiego w odniesieniu do przewagi konkurencyjnej firmy i pomostu, który zarządzanie kapitałem ludzkim służy między zarządzaniem talentami a osiąganiem celów strategicznych.
Zaawansowana strategia
Strategia stanowi Pathway do trwałej przewagi konkurencyjnej. Twoja rola w procesie kierowania przedsiębiorstwem ku wielkości (lub z dala od krawędzi porażki, jeśli specjalizujesz się w restrukturyzacji biznesu) będzie ewoluować w czasie. W tym module zamierzamy zaznajomić Cię z procesem i narzędziami formułowania strategii oraz z opcjami strategicznymi i wyborami, które ujawnia ta analiza. Realizacja strategii jest funkcją przywództwa, jak również planów strategicznych – a rozwój Twoich dynamicznych zdolności rozpoczyna się w tym module. Przeanalizujesz opcje wdrażania strategii i nauczysz się kwestionować własne uprzedzenia i mylące założenia, a także założenia Twojego zespołu. Dowiesz się o architekturze strategicznej, a na koniec, zostaniesz poproszony o zastanowienie się nad ograniczeniami swoich decyzji strategicznych jako niezawodnych wektorów dla globalnego kontekstu konkurencyjnego charakteryzującego się wydarzeniami typu czarny łabędź.
Innowacje i przedsiębiorczość
Wybierzesz ten moduł lub Investment and Portfolio Management. Jeśli wybierzesz ten moduł, zanurzysz się w koncepcji tego, jak inicjatywy przedsiębiorcze zmieniają nasz świat. Rola transformacyjna sprawia, że przedsiębiorczość staje się nowym paradygmatem zarządzania. Paradygmatem, który służy biznesowi w ogólności i który może służyć Twoim interesom, gdy będziesz nawigować po wyborze uruchomienia własnego imperium.
Podejmowany w drugim roku programu, moduł syntetyzuje Twoją wiedzę z pierwszego roku programu, w kontekście zakładania innowacyjnego przedsięwzięcia przedsiębiorczego. Ten praktyczny nacisk poszerza Twoje zrozumienie problemów i wyzwań związanych z tworzeniem i prowadzeniem nowych przedsięwzięć.
Projekt badawczy biznesowy MBA
Projekt badawczy jest okazją do wspólnej produkcji wiedzy. Będziesz mentorem w procesie artykułowania problemu biznesowego — takiego, który możemy przewidzieć, że się pojawi lub który pojawił się w kontekście Twojego zatrudnienia, dodatkowej pracy lub głównego przedsiębiorstwa, którego jesteś właścicielem. Zostaniesz pobudzony do konceptualizacji podejścia do rozwiązania (lub przynajmniej oceny) tego problemu, opracowując podejście metodologiczne do zrobienia tego w sposób, który szanuje zasady i zasady badań naukowych. Wykonasz pracę terenową i opiszesz swoje wyniki w raporcie badawczym, przygotowując ten projekt końcowy do przedłożenia panelowi egzaminatorów. Po ukończeniu studiów Twoje imię i nazwisko będzie towarzyszyć tytułowi Twojej rozprawy!
Wynik programu
Czego się dowiesz?
Program nauczania MBA jest tak dynamiczny, jak Twoja kariera. Zawartość modułów jest odświeżana, a nowe moduły są włączane do programu nauczania, ponieważ trendy rynkowe i technologiczne zmieniają dynamikę udanej praktyki biznesowej. Obecny program nauczania MBA Graduate School of Business and Leadership obejmuje dziesięć modułów i rozprawę. Przeglądaj menu rozwijane, aby zapoznać się z nadrzędnym celem każdego modułu i szerokim opisem treści nauczania.