
MBA in
MBA w specjalności Gospodarka cyfrowa Maastricht School of Management

Wstęp
MBA to ogólny program zarządzania, ale w MSM możesz wybierać spośród różnych specjalizacji, aby w pełni dostosować swój MBA do swoich ambicji zawodowych lub rzucić sobie wyzwanie w nowych i niezbadanych obszarach.
Od cyfrowej transformacji, cyfrowej przedsiębiorczości, dużych zbiorów danych, bezpieczeństwa cybernetycznego, handlu internetowego po przemysł 4.0, era cyfrowa ma coraz większy wpływ na to, jak żyjemy i pracujemy. Specjalizacja Digital Economy MBA oferuje kursy z zakresu Digital Commerce and Marketing, Big Data & Business Analytics, FinTech oraz Industry 4.0.
Handel cyfrowy i marketing
Aby odnieść sukces w dzisiejszych czasach, nie wystarczy tylko stworzyć dział e-commerce swojej firmy. Organizacje powinny wykorzystywać technologię i dane, aby sprostać potrzebom i oczekiwaniom nowego cyfrowego klienta. Zmieniły się zachowania i oczekiwania klientów; klienci oczekują, że media społecznościowe i aplikacje mobilne poprowadzą ich przez całą podróż zakupową od online do offline i odwrotnie. Bardziej niż kiedykolwiek organizacje muszą umieścić klienta w centrum swojej strategii rozwoju i zapewnić im wyjątkową podróż. Integracja światów online i offline w unikalne, holistyczne doświadczenie będzie nową normą. Podczas tego kursu poznasz główne czynniki, które obecnie wyznaczają kierunek prowadzenia biznesu. Dyskutujemy o tym, jak zmienić wizerunek firmy, dowiadujemy się, jak wzmocnić strategię rozwoju i jak sprostać konkurencyjnym wyzwaniom cyfryzacji. Skupiamy się na głównych cechach nowych koncepcji „sprzedażowych”, eksplorując podejście Omnichannel i koncepcję unified commerce. Dowiadujemy się, jak zaprojektować skuteczną strategię obsługi klienta.
Druga część kursu skupia się na marketingowych aspektach handlu cyfrowego. W naszej obecnej gospodarce cyfrowej ważne jest, aby firmy zrozumiały wyjątkowe mocne strony, możliwości i ograniczenia różnych opcji marketingu cyfrowego. Niezbędna jest również umiejętność zrozumienia strategii korzystania z prawidłowej kombinacji kanałów oraz spostrzeżenia dotyczące prawidłowej interpretacji danych i wyników.
Big Data i analityka biznesowa
Wielkie zbiory danych są generowane przez wszystko wokół nas, w sposób ciągły, w każdym sektorze i funkcji w globalnej gospodarce. Pochodzi z wielu źródeł, w różnych formatach i dociera zarówno z dużą głośnością, jak iz dużą prędkością. Możliwość korzystania z tego ogromnego zasobu pomoże Ci w podejmowaniu skutecznych decyzji strategicznych. Ten kurs dotyczy tego, gdzie możemy znaleźć dane, jak je przekształcić i jak możemy je wykorzystać w procesie podejmowania decyzji. Zyskasz wgląd i wiedzę o tym, jak big data tworzy wartość, czyniąc informacje przejrzystymi. Pozwala to na podejmowanie lepszych decyzji dotyczących efektywności, wydajności i zarządzania ryzykiem. Zapewnia lepszą segmentację rynku i umożliwia firmom lepsze dostosowanie produktów do potrzeb konsumentów, a także dostarcza niezbędnych informacji dla następnej generacji produktów.
FinTech
Szum czy poważna gałąź finansów? Czy menedżerowie powinni wiedzieć o fintechu? Gdzie są pieniądze? Czy powinniśmy inwestować w kryptowaluty czy NFT? Odpowiedzi zostaną udzielone podczas tego kursu, który wprowadzi Cię w zaawansowane technologie i innowacyjne podejście do strategii. Omówione zostaną różne obszary funkcjonalne FinTech, takie jak płatności, (osobista) bankowość, pożyczki cyfrowe, zarządzanie majątkiem, Insurtech, rynki kapitałowe, małe i średnie firmy, nieruchomości i kredyty hipoteczne. Ponadto omówimy technologie, takie jak Cloud, API, Low-Code, AI & ML, Blockchain & DLT. Analizowane będą finansowe modele biznesowe, w tym DeFi (m.in. Czy lepiej postawić lub zapewnić płynność, na Lido, Nexo lub gdzie indziej?) oraz ekosystem inwestycyjny Fintech. Na zakończenie kursu będziesz w stanie odpowiedzieć, czy FinTech będzie miał miejsce w Twojej organizacji obok tradycyjnych finansów.
Przemysł 4.0
Przemysł 4.0, inaczej znany jako czwarta rewolucja przemysłowa, stał się centralnym punktem dyskusji dla dzisiejszych liderów biznesu. Wraz ze wzrostem cyfryzacji i automatyzacji obserwujemy radykalny rozwój wzajemnych połączeń, który wpływa zarówno na świat zawodowy, jak i osobisty. Zarządzanie na styku, w którym człowiek spotyka maszynę, staje się niejasne i wymaga od liderów biznesu przyjęcia nowych perspektyw i reagowania na nowe możliwości. Ten kurs analizuje, w jaki sposób automatyzacja i wykorzystanie robotów w procesach produkcyjnych wpływa na biznes, systemy cyberfizyczne (takie jak systemy monitorowania medycznego lub systemy kontroli procesów), internet rzeczy (połączenie sieciowe urządzeń fizycznych) oraz cloud computing (w którym internet umożliwia udostępnianie na żądanie zasobów przetwarzania komputera oraz danych z innymi urządzeniami).
Galeria
Program
Ścieżka ekspercka Digital Economy MBA oferuje kursy w:
- Handel cyfrowy i marketing
- Big Data i analityka biznesowa
- FinTech
- Przemysł 4.0