
MBA w zarządzaniu turystyką i hotelarstwem
Cospicua, Malta
CZAS TRWANIA
18 Months
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Sep 2025
CZESNE
EUR 3500 / per semester *
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
* plus jednorazowa opłata wpisowa: 1500 EUR + opłata rejestracyjna: 400 EUR rocznie + opłata za aktywność: 200 EUR rocznie
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
Ogólnym celem studiów MBA w zakresie zarządzania turystyką i hotelarstwem jest zaszczepienie niezbędnej wiedzy, umiejętności i kompetencji wymaganych do skutecznego prowadzenia działalności turystycznej i hotelarskiej w globalnej gospodarce. Odnoszący sukcesy menedżerowie biorą na siebie odpowiedzialność za projektowanie i wdrażanie strategii zgodnej z długoterminowymi celami branży, zarządzanie operacjami turystycznymi i hotelarskimi oraz nadzorowanie pracowników. Są oni odpowiedzialni za rozwiązywanie stosowanych problemów, które obejmują kwestie zarządzania finansami, analizę biznesową i strategię, sprzedaż i marketing, kwestie prawne, zarządzanie strategiczne, marketing, strategię komunikacji, e-commerce i zarządzanie. Środowisko, w którym działają skuteczni menedżerowie, jest często niepewne i podlega trudnym ograniczeniom. Absolwenci American University of Malta będą mieli umiejętności krytycznego myślenia i ramy analityczne do podejmowania trudnych decyzji biznesowych, które mają wpływ na wiele środowisk.
Kurs zapewnia rygorystyczną edukację biznesową opartą na solidnych podstawach w obszarach funkcjonalnych biznesu w turystyce i hotelarstwie, wzbogaconą o umiejętności analizy i krytycznego myślenia. Program nauczania opiera się na podstawowej wiedzy z wynikami aktualnych badań, co prowadzi do multidyscyplinarnej perspektywy potrzebnej do prowadzenia udanego biznesu w branży turystycznej i hotelarskiej.
Ten kurs jest przeznaczony dla tych, którzy chcieliby pracować na stanowisku kierowniczym w branży turystycznej i hotelarskiej, zajmując się biznesem turystycznym i hotelarskim, usługami i zarządzaniem w tej dziedzinie. Kurs ten jest również skierowany do tych, którzy mają pewne doświadczenie zawodowe w tej dziedzinie i chcieliby poprawić swoją wydajność i kompetencje.
Szczegóły programu
- Długość programu: 18 miesięcy.
- Punkty wymagane do uzyskania dyplomu: 46 punktów US / 92ECTS.
- GPA wymagany do uzyskania stopnia: 3.0 lub wyższy.
Rekrutacja
Program
Struktura programu dla uczestnictwa w pełnym wymiarze godzin:
1 semestr
- Ekonomia dla menedżerów
- Rachunkowość finansowa
- Zarządzanie finansami
- Pisanie i prezentacja badań naukowych
Semestr 2
- Zarządzanie operacyjne
- Zrównoważony rozwój w zarządzaniu turystyką i hotelarstwem
- Zarządzanie zasobami ludzkimi /Systemy informacyjne w turystyce i hotelarstwie /Przedsiębiorczość w turystyce i hotelarstwie
- Metody badawcze dla biznesu
Semestr 3
- Strategie marketingowe i zarządzanie turystyką i hotelarstwem
- Zarządzanie jakością w turystyce i hotelarstwie
- Praca naukowa z zakresu turystyki i hotelarstwa
Struktura programu dla zajęć w niepełnym wymiarze godzin:
1 semestr
- Ekonomia dla menedżerów
- Rachunkowość finansowa
Semestr 2
- Zarządzanie finansami
- Pisanie i prezentacja badań naukowych
Semestr 3
- Zarządzanie operacyjne
- Zrównoważony rozwój w zarządzaniu turystyką i hotelarstwem
Semestr 4
- Zarządzanie zasobami ludzkimi /Systemy informacyjne w turystyce i hotelarstwie /Przedsiębiorczość w turystyce i hotelarstwie
- Metody badawcze dla biznesu
Semestr 5
- Strategie marketingowe i zarządzanie turystyką i hotelarstwem
- Zarządzanie jakością w turystyce i hotelarstwie
Semestr 6
Praca naukowa z zakresu zarządzania turystyką i hotelarstwem
Wynik programu
Wyniki nauczania w programie
Uczeń będzie potrafił:
- Przekaż wizję, misję, cele, kierunek strategiczny i plan działań biznesowych wszystkim zainteresowanym stronom
- Interpretować wyniki badań w kategoriach stosowanych
- Analizować i interpretować rynek biznesowy, zagadnienia strategiczne, operacyjne, prawne i finansowe
- Wyjaśnij wpływ różnych projektów biznesowych i usług na efektywność usług, dochody i dalszy rozwój
- Krytycznie dyskutuj o metodach transformacji biznesu i wprowadzaniu innowacyjnych podejść i technologii
- Krytycznie omów wpływ etyki i kultury biznesowej na wydajność pracowników
Efekty uczenia się dla umiejętności uzyskanych po zakończeniu programu
- Zastosuj niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje wymagane do skutecznego prowadzenia działalności w branży turystycznej i hotelarsko-gastronomicznej oraz wykaż się umiejętnościami stosowania skutecznego zarządzania strategicznego i operacyjnego
- Przyjmij odpowiedzialność za projektowanie i wdrażanie strategii marketingowej zgodnej z celami, zarządzanie jakością, kosztami i rentownością, technologie informacyjne.
- Odpowiedzialny za rozwiązywanie złożonych problemów obejmujących kwestie finansowe, strategię biznesową, projektowanie biznesu i usług, wyniki badań, wytyczne prawne i zarządzanie pracownikami.
- Posiadaj umiejętności krytycznego myślenia i ramy analityczne, aby podejmować trudne decyzje biznesowe, które mają wpływ na wiele grup odbiorców.
- Umiejętność wykorzystania systemów informatycznych i technologii cyfrowej jako narzędzia komunikacji.
Wiedza, umiejętności
Absolwenci zdobędą wiedzę z następujących dziedzin potrzebnych do zarządzania firmą lub organizacją non-profit:
- Formułuj i oceniaj szeroką gamę praktycznych narzędzi i danych z zakresu rachunkowości, ekonomii i finansów.
- Analizuj i interpretuj kompleksowe prawne zasady biznesowe i ramy teoretyczne
- Oceniać i uzasadniać wielodyscyplinarną strukturę organizacyjną oraz realizować zadania i projekty
- Konstruuj i udowadniaj skuteczność strategii marketingowych.
- Modeluj zachowania konsumentów i reklamę biznesową.
- Wnioskować i stosować metody badawcze i statystyczne (tj. jakościowe i ilościowe).
- Wybierz i zinterpretuj różne podejścia do ICT w ramach społeczeństwa cyfrowego.
Umiejętności
Absolwenci rozwiną następujące umiejętności wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwami i usługami z zakresu turystyki i hotelarstwa:
- Klasyfikuj, stosuj i analizuj zagrożenia konkurencyjne oraz rozróżniaj złożoność wpływów zewnętrznych na działalność biznesową.
- Stosuj odpowiednie techniki i narzędzia dotyczące inwestycji statystycznych i finansowych w odniesieniu do danych biznesowych, aby podejmować skuteczne decyzje biznesowe.
- Przećwicz efektywne zarządzanie operacjami, w tym zarządzanie kosztami.
- Mierzyć i przewidywać wpływ ruchów wskaźników makroekonomicznych, w tym między innymi systemów finansowych, cykli koniunkturalnych, rynków pracy, polityki pieniężnej i fiskalnej
- wdrażać zrozumienie kwestii prawnych istotnych dla biznesu, w tym umów, odpowiedzialności, oszustw i rozstrzygania sporów.
Kompetencje
Absolwent rozwinie następujące kompetencje:
- Określ innowacyjne rozwiązania złożonych problemów biznesowych.
- Oceniaj i oceniaj działania, które wpływają na wyniki biznesowe, w tym między innymi zarządzanie finansami i raportowanie, opracowywanie i wdrażanie strategii, operacje, marketing i zarządzanie pracownikami.
- Broń bezstronnych decyzji, które są poparte danymi, a nie przeczuciami.
- Przestrzegaj standardów i przepisów zawodowych oraz wykazuj się najwyższą etyką biznesową i zawodową.
- Przekształcaj plany biznesowe, które będą tworzyć wartość dla organizacji i jej interesariuszy.
- Wybierz i wdrażaj technologię cyfrową do podejmowania decyzji biznesowych
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
Niezależnie od inflacji programów MBA na rynku międzynarodowym, nadal prawdą jest, że absolwenci wysokiej jakości programów MBA zdobywają wiedzę, umiejętności i kompetencje, które stawiają ich już o krok do przodu na ścieżkach kariery absolwentów studiów licencjackich lub innych stopni magisterskich.
Program ten nie przygotowuje studentów według Krajowych Standardów Zawodowych, ponieważ został ustalony jako poziom 7 MQF. Dlatego program ten jest wysoce wyspecjalizowany w zarządzaniu przedsiębiorstwem i stanowi awangardę wiedzy w dziedzinie administracji biznesowej.
Absolwenci wysokiej jakości programu MBA nie tylko wchodzą na rynek pracy z wyższymi zarobkami niż pozostali absolwenci studiów magisterskich, ale mają także większe szanse na zdobycie i utrzymanie wysokiego stanowiska kierowniczego w swoich firmach. Biorąc pod uwagę wymóg co najmniej trzyletniego doświadczenia zawodowego, student MBA znajduje się w otoczeniu profesjonalistów, którzy już ugruntowali swoją pozycję w świecie pracy i dzięki temu cieszą się znacznym poziomem networkingu i nawiązywania kontaktów. Doświadczenie MBA oferuje profesjonalistom, którzy mieli okazję ustalić pewne procedury na swoich obecnych stanowiskach, świeże spojrzenie na swoje umiejętności i dyspozycje oraz wyjście ze swojej strefy komfortu. Z tych wszystkich powodów AUM uważa MBA za strategiczny program studiów, który warto zaoferować na samym początku, aby służyć ludności pracującej na poziomie zawodowym na Malcie, która szuka możliwości zdobycia biegłych kwalifikacji, które znacząco poprawią ich karierę na poziomie krajowym i międzynarodowym.
Absolwenci mogą ubiegać się o następujące stanowiska w dowolnej dziedzinie, w tym między innymi:
- Menedżer ds. turystyki i hotelarstwa
- Startupy z branży turystycznej i hotelarskiej
- Menedżer marketingu w branży turystyki i hotelarstwa
- Menedżer ds. usług turystycznych i hotelarskich
- Konsultant ds. zarządzania turystyką i hotelarstwem
- Konsultant ds. rozwoju biznesu turystycznego
- Zarząd hotelu
- Przedsiębiorca w branży turystyki i hotelarstwa
- Menedżer wydarzeń
- Menedżer ds. operacji biznesowych w branży turystycznej
- Działalność deweloperska dla branży hotelarsko-gastronomicznej
Realizacja programu
Studia MBA obejmują 3 semestry zajęć w pełnym wymiarze godzin oraz czwarty semestr, w którym ukończony jest duży niezależny projekt badawczy (zgodnie z Wytycznymi MFHE dotyczącymi akredytacji kursów MQF na poziomie 7:
„Każdy stopień magistra musi obejmować rozprawę, projekt badawczy lub komponent(y) badawczy o równoważnym standardzie, któremu przypisano nie mniej niż 20 punktów ECTS.”)
Kursy są ułożone w taki sposób, że późniejsze kursy wykorzystują materiał zdobyty na wcześniejszych kursach.
Ogólnie rzecz biorąc, podejście pedagogiczne modułów wprowadzających i głównych obejmuje wykłady, częste prace domowe i egzaminy.
Moduły zaawansowane obejmują studia przypadków i projekty grupowe.
Moduł Metody badawcze wymaga od studentów opracowania propozycji projektu badawczego w ostatnim semestrze. Przed rozpoczęciem projektu studenci muszą ukończyć w trzecim semestrze zajęcia z modułu Research Methods for Business z propozycją samodzielnego projektu badawczego w czwartym semestrze.
Za zajęcia można uzyskać 62 punkty ECTS, a projektowi badawczemu przypisano 30 punktów, co daje łącznie 92 punkty ECTS.
W przypadku programu online nauczanie będzie odbywać się za pośrednictwem oprogramowania do spotkań/wykładów online, umożliwiającego prowadzenie wykładów w czasie rzeczywistym.
VLE zostanie wykorzystane do zapewnienia nauczania asynchronicznego, co umożliwi uczniom dostęp do treści edukacyjnych (np. plików PDF, e-booków, filmów itp.) wtedy, gdy będzie to dla nich najdogodniejszy moment.
Wydział będzie prowadził wykłady wideo online, które pod względem treści są identyczne z zajęciami stacjonarnymi. Filmy edukacyjne będą dostępne w źródłach akademickich licencjonowanych przez Bibliotekę AUM (np. Business Source Complete i inne bazy danych). W razie potrzeby wykładowcy mogą również wykorzystywać wybrane filmy VOD, takie jak Netflix lub Apple TV, do wykorzystania w wykładach.
W przypadku wsparcia akademickiego głównymi kanałami komunikacji umożliwiającymi współpracę uczniów i nauczycieli będą systemy VLE i SIS. Wsparcie techniczne – system biletowy – będzie dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu na obu platformach.
Ponadto uczenie się w miejscu pracy będzie również wykorzystywane jako metoda uczenia się. Studenci będą wspierani przez mentorów branżowych, którzy ułatwią naukę w ich miejscu pracy. Wiedza i leżące u jej podstaw zasady będą przekazywane również tradycyjnymi metodami.
Zachęcamy do zdobywania doświadczenia zawodowego, choć nie jest to obowiązkowe, poprzez wycieczki edukacyjne w terenie, po których następują staże, umowy między uczelnią a sektorem prywatnym dotyczące sesji praktycznych oraz krótkoterminowe praktyki w niepełnym wymiarze godzin. Studenci są również zachęcani do wyboru firmy, w której będą budować swoje praktyczne kompetencje i umiejętności oraz obserwacji rzeczywistego procesu na miejscu. Możliwości uczenia się w miejscu pracy, które obejmują pracę w terenie, będą zgodne z umowami partnerskimi uniwersytetów. Według instruktora kursu uczenie się w miejscu pracy może być częścią projektu zajęć lub innej oceny.
O szkole
pytania
Podobne kursy
MBA w turystyce, hotelarstwie i zarządzaniu wydarzeniami
- Prague, Czechy