
MBA in
Master of Business Administration (MBA)
AUM American University of Malta

Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Cospicua, Malta
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość, W kampusie
Czas trwania
2 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 3500 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Feb 2024
* studenci zagraniczni na semestr; 2500 EUR - studenci z UE i Malty na semestr
Wstęp

Master of Business Administration (MBA) spełnia najwyższe międzynarodowe standardy i zapewnia absolwentom umiejętności i informacje cenne dla ich sukcesu zawodowego. Podczas kursu dajemy Ci odpowiednie narzędzia i pomagamy w rozwijaniu analitycznego i krytycznego sposobu myślenia niezbędnego do pełnego zrozumienia wewnętrznego funkcjonowania biznesu i kultury korporacyjnej. Studenci studiów MBA potrafią projektować i wdrażać wygodne rozwiązania, które radzą sobie z ogromnymi niedogodnościami napotykanymi w każdym przedsiębiorstwie. Program MBA umożliwia studentom bezpośrednie doświadczenie wszelkich problemów i sytuacji, obserwując je w kontekście międzynarodowej kultury korporacyjnej Malty.
Zbudowaliśmy multidyscyplinarny program nauczania, który nadąża za ewoluującymi tendencjami współczesnego rynku, na który silnie wpływa postęp w technologiach i kanałach komunikacji, które łączą świat w jedną wielką, globalną, wspólną przestrzeń.
To właśnie ten duch wspólnoty znajduje się w sercu naszego programu MBA. Pracując z zespołem rówieśników, z których każdy wnosi do stołu inne doświadczenia i perspektywy, a także z wykładowcami, którzy mają wybitne portfolio zarówno w środowisku akademickim, jak i poza nim, staniesz się jeszcze bardziej kompetentnym i zorientowanym rynkowo liderem .
Minimalne wymagania przyjęć do tego programu
Wszyscy kandydaci na dowolny program studiów magisterskich (MQF 7) na American University of Malta muszą spełnić następujące wymagania wstępne:
- Kandydaci muszą posiadać trzyletnie wykształcenie wyższe i 3 lata doświadczenia zawodowego
- Transkrypcje dyplomów uniwersyteckich, które wykazują minimum 180 punktów ECTS lub równoważne.
- Średnia ocen (GPA): Uczniowie powinni mieć co najmniej 2,2 CGPA, aby zostać przyjętym. Studenci z CGPA mniejszym niż 2,2 na poziomie licencjackim nie mogą zostać przyjęci na studia MBA na American University of Malta
- IELTS = 6,5 lub TOEFL = 79 lub PTE = 55 Wymóg znajomości języka angielskiego może zostać uchylony tylko wtedy, gdy jesteś native speakerem języka angielskiego i ukończyłeś szkołę średnią w kraju, w którym angielski jest językiem urzędowym, a angielski był językiem instrukcja, gdzie ukończyłeś szkołę
AUM zastrzega sobie prawo do zażądania wyników testu z języka angielskiego od każdego kandydata.
Wyniki nauczania w programie
Ogólnym celem MBA na American University of Malta jest przekazanie niezbędnej wiedzy, umiejętności i kompetencji wymaganych do skutecznego prowadzenia biznesu w gospodarce światowej. Skuteczni menedżerowie przejmują odpowiedzialność za projektowanie i wdrażanie strategii spójnej z długoterminowymi celami firmy, zarządzanie kosztami i rentownością oraz nadzór nad pracownikami. Są odpowiedzialni za rozwiązywanie złożonych problemów, które obejmują kwestie finansowe, strategię biznesową, strukturę organizacyjną, wyniki badań, wytyczne prawne i zarządzanie pracownikami. Środowisko, w którym odnoszą sukcesy menedżerowie, jest często niepewne i podlega trudnym ograniczeniom. Absolwenci American University of Malta będą mieli umiejętność krytycznego myślenia i ramy analityczne, aby podejmować trudne decyzje biznesowe, które mają wpływ na wiele okręgów wyborczych. Kurs przeznaczony jest dla osób z wykształceniem licencjackim (poziom 6 MQF) i co najmniej 3-letnim stażem pracy.
Kurs zapewnia rygorystyczną edukację biznesową opartą na solidnych podstawach w funkcjonalnych obszarach biznesu, wzbogaconą o umiejętności analizy i krytycznego myślenia. Program nauczania opiera się na podstawowej wiedzy z wynikami bieżących badań, prowadząc do wielodyscyplinarnej perspektywy potrzebnej do prowadzenia udanego biznesu w globalnej gospodarce.
Wiedza, umiejętności
Absolwenci zdobędą wiedzę z następujących dziedzin potrzebnych do zarządzania firmą lub organizacją non-profit:
- Rachunkowość
- Prawo biznesowe
- Ekonomia
- Finanse
- Zarządzanie
- Marketing
- Zarządzanie operacyjne
- Metody badawcze
- Statystyka
Umiejętności
Absolwenci rozwiną następujące umiejętności wykorzystywane w zarządzaniu firmą:
- Oceniaj strategie i taktyki
- Wybierz strategie i taktyki
- Identyfikuj zagrożenia konkurencyjne.
- Zidentyfikuj zewnętrzne wpływy na firmę.
- Zidentyfikuj odpowiednie informacje do budżetowania i podejmowania decyzji
- Zastosuj odpowiednie techniki statystyczne do danych biznesowych w celu podejmowania decyzji.
- Wykazać zrozumienie podstawowych pojęć makroekonomii, w tym między innymi systemów finansowych, cykli koniunkturalnych, rynków pracy, polityki pieniężnej i fiskalnej
- Wykazać zrozumienie podstawowych pojęć mikroekonomii, takich jak podaż i popyt, elastyczność, użyteczność, formy konkurencji i efektywność rynku
- Wykaż zrozumienie przepływów pieniężnych, bieżącej wartości netto i rynków kapitałowych.
- Wykaż zrozumienie kwestii prawnych istotnych dla biznesu, w tym umów, odpowiedzialności, oszustw i rozstrzygania sporów.
- Wykazać zrozumienie zalet, wad i wykonalności różnych podejść do badań.
- Wykazać zrozumienie różnych podejść do księgowania kosztów i zarządzania kosztami.
- Wykorzystaj wyniki badań do opracowania nowych strategii i taktyk.
- Projektować, wdrażać i oceniać badania naukowe.
- Zaprojektuj odpowiednie strategie operacyjne i podejścia do zarządzania łańcuchem dostaw
- Interpretuj narzędzia rachunkowości finansowej, takie jak bilanse i rachunki zysków i strat, aby ocenić kondycję finansową firmy.
- Oblicz przepływy pieniężne.
- Oszacuj popyt.
- Oszacuj wielkość rynku.
- Oblicz zwrot z inwestycji.
- Oblicz wartość bieżącą netto.
- Zidentyfikuj przeszkody w łańcuchu dostaw.
- Zidentyfikuj najcenniejszych klientów firmy.
- Przeanalizuj otoczenie konkurencyjne firmy, aby określić strategie rozwoju
- Opracuj plany strategiczne i sposoby ich realizacji.
- Oceń wydajność pracowników.
Kompetencje
Absolwenci rozwiną następujące kompetencje:
- Twórz innowacyjne rozwiązania złożonych problemów biznesowych.
- Ponosić odpowiedzialność za działania, które wpływają na wyniki biznesowe, w tym między innymi za zarządzanie finansami i sprawozdawczość, opracowywanie i wdrażanie strategii, operacje, marketing i zarządzanie pracownikami.
- Podejmuj bezstronne decyzje, które są poparte danymi, a nie przeczuciami.
- Przestrzegaj standardów i przepisów zawodowych oraz wykazuj się najwyższą etyką biznesową i zawodową.
- Twórz plany biznesowe, które stworzą wartość dla firmy i jej interesariuszy.
Sposób dostawy i oceny
Metody i zasady oceny różnią się w zależności od modułu. Zasadniczo moduły podstawowe i podstawowe są oceniane na podstawie egzaminów pisemnych i zadań domowych. Zaawansowane moduły są oceniane na podstawie egzaminów pisemnych, zadań domowych i studiów przypadku.
MBA składa się z 3 semestrów zajęć w pełnym wymiarze godzin oraz czwartego semestru, w którym kończy się ważny niezależny projekt badawczy.

Możliwości zawodowe
- Dyrektor Marketingu w światowej sieci detalicznej.
- Główny Strateg Biznesu w międzynarodowej korporacji.
- Analityk rentowności dla rozwijających się firm.
Zarys 2-letniego planu studiów
1 rok
Semestr I
- FIN 510 Rachunkowość finansowa
- FIN 520 Ekonomia dla menedżerów
- Teoria organizacji MGT 550
- Zarządzanie marketingowe MGT 560
Semestr II
- FIN 530 Rachunkowość zarządcza
- MGT 610 Metody badawcze dla biznesu
- Zarządzanie strategiczne MGT 520
- Statystyki biznesowe MGT 501
Rok 2
Semestr I
- MGT 510 Prawo gospodarcze
- Zarządzanie finansami MGT 530
- Zarządzanie operacjami MGT 540
- FIN 540 Pieniądze i bankowość
Semestr II
- Projekt badawczy MGT 620

Wynik programu
Ogólnym celem studiów MBA na American University of Malta jest przekazanie niezbędnej wiedzy, umiejętności i kompetencji wymaganych do skutecznego prowadzenia biznesu w globalnej gospodarce. Skuteczni menedżerowie biorą na siebie odpowiedzialność za projektowanie i wdrażanie strategii zgodnej z długoterminowymi celami firmy, zarządzanie kosztami i rentownością oraz nadzorowanie pracowników. Są odpowiedzialni za rozwiązywanie złożonych problemów, które obejmują kwestie finansowe, strategię biznesową, projekt organizacyjny, wyniki badań, wytyczne prawne i zarządzanie pracownikami. Środowisko, w którym działają skuteczni menedżerowie, jest często niepewne i podlega trudnym ograniczeniom. Absolwenci Amerykańskiego Uniwersytetu Maltańskiego będą mieli umiejętności krytycznego myślenia i ramy analityczne do podejmowania trudnych decyzji biznesowych, które mają wpływ na wiele środowisk. Kurs przeznaczony jest dla osób z wykształceniem licencjackim (poziom MQF 6) i co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym.
Kurs zapewnia rygorystyczną edukację biznesową opartą na solidnych podstawach w funkcjonalnych obszarach biznesu, wzbogaconą o umiejętności analizy i krytycznego myślenia. Program nauczania opiera się na podstawowej wiedzy z wynikami aktualnych badań, co prowadzi do multidyscyplinarnej perspektywy potrzebnej do prowadzenia udanego biznesu w globalnej gospodarce.
Wiedza
Absolwenci zdobędą wiedzę z następujących dziedzin potrzebnych do zarządzania firmą lub organizacją non-profit:
- Księgowość
- Prawo gospodarcze
- Ekonomia
- Finanse
- Zarządzanie
- Marketing
- Zarządzanie operacyjne
- Metody badawcze
- Statystyki
Umiejętności
Absolwenci rozwiną następujące umiejętności wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwem:
- Ocena strategii i taktyk
- Wybór strategii i taktyk
- Identyfikacja zagrożeń konkurencyjnych.
- Identyfikacja zewnętrznych wpływów na firmę.
- Identyfikacja informacji istotnych dla budżetowania i podejmowania decyzji
- Stosowanie odpowiednich technik statystycznych do danych biznesowych w celu podejmowania decyzji.
- Wykazanie się zrozumieniem podstawowych pojęć makroekonomii, w tym między innymi systemów finansowych, cykli koniunkturalnych, rynków pracy, polityki pieniężnej i fiskalnej.
- Wykazanie się zrozumieniem podstawowych pojęć mikroekonomii, takich jak podaż i popyt, elastyczność, użyteczność, formy konkurencji i efektywność rynku.
- Zrozumienie przepływów pieniężnych, wartości bieżącej netto i rynków kapitałowych.
- Wykazanie się zrozumieniem kwestii prawnych istotnych dla biznesu, w tym umów, odpowiedzialności, oszustw i rozwiązywania sporów.
- Wykazanie się zrozumieniem zalet, wad i wykonalności różnych podejść do badań.
- Zrozumienie różnych podejść do rachunku kosztów i zarządzania kosztami.
- Wykorzystanie wyników badań do opracowania nowych strategii i taktyk.
- Projektowanie, wdrażanie i ocena badań naukowych.
- Projektowanie odpowiednich strategii operacyjnych i podejść do zarządzania łańcuchem dostaw
- Interpretowanie narzędzi rachunkowości finansowej, takich jak bilanse i rachunki zysków i strat, w celu oceny kondycji finansowej firmy.
- Obliczanie przepływów pieniężnych.
- Szacunkowy popyt.
- Oszacowanie wielkości rynku.
- Oblicz zwrot z inwestycji.
- Oblicz wartość bieżącą netto.
- Identyfikacja przeszkód w łańcuchu dostaw.
- Identyfikacja najbardziej wartościowych klientów firmy.
- Analiza otoczenia konkurencyjnego firmy w celu określenia strategii rozwoju
- Opracowanie planów strategicznych i sposobów ich realizacji.
- Ocena wydajności pracowników.
Kompetencje
Absolwenci rozwiną następujące kompetencje:
- Tworzenie innowacyjnych rozwiązań dla złożonych problemów biznesowych.
- Odpowiedzialność za działania wpływające na wyniki biznesowe, w tym między innymi za zarządzanie finansami i raportowanie, opracowywanie i wdrażanie strategii, operacje, marketing i zarządzanie pracownikami.
- Podejmuj bezstronne decyzje, które są poparte danymi, a nie przeczuciami.
- Przestrzegać standardów zawodowych i przepisów prawa oraz wykazywać się najwyższą etyką biznesową i zawodową.
- Tworzenie planów biznesowych, które będą tworzyć wartość dla firmy i jej interesariuszy.

Możliwości związane z karierą
- Dyrektor marketingu w światowej sieci detalicznej.
- Główny strateg biznesowy w międzynarodowej korporacji.
- Analityk rentowności dla rozwijających się firm.
Program
Sposób dostawy & Oceny
Metody i zasady oceny różnią się w zależności od modułu. Ogólnie rzecz biorąc, moduły podstawowe i podstawowe są oceniane na podstawie egzaminów pisemnych i zadań domowych. Moduły zaawansowane są oceniane na podstawie egzaminów pisemnych, zadań domowych i studiów przypadku.
MBA obejmuje 3 semestry zajęć w pełnym wymiarze godzin oraz czwarty semestr, w którym realizowany jest duży niezależny projekt badawczy.

Zarys 2-letniego planu studiów
Rok 1
Semestr I
- FIN 510 Rachunkowość finansowa
- FIN 520 Ekonomia dla menedżerów
- MGT 550 Teoria organizacji
- MGT 560 Zarządzanie marketingowe
Semestr II
- FIN 530 Rachunkowość zarządcza
- MGT 610 Metody badawcze dla biznesu
- MGT 520 Zarządzanie strategiczne
- MGT 501 Statystyka biznesowa
Rok 2
Semestr I
- MGT 510 Prawo gospodarcze
- MGT 530 Zarządzanie finansami
- MGT 540 Zarządzanie operacyjne
- FIN 540 Pieniądz i bankowość
Semestr II
- MGT 620 Projekt badawczy
Rekrutacja
Opłata za program
Wymagania wstępne
Wykaż swoje zaangażowanie i gotowość do odniesienia sukcesu w szkole biznesu, przystępując do egzaminu GMAT — najczęściej stosowanego egzaminu wstępnego, który mierzy Twoje umiejętności krytycznego myślenia i rozumowania.
Pobierz mini quiz GMAT, aby zapoznać się z pytaniami, które znajdziesz na egzaminie.